Avaleht

Tööandjad: automaksu kehtestamise asemel peaks riik kulude kasvu pidurdama

Eesti Tööandjate keskliidu tegevjuht Arto Aas. Foto Aron Urb
Eesti Tööandjate keskliidu tegevjuht Arto Aas. Foto Aron Urb

Tööandjate keskliit saatis rahandusministeeriumile mootorsõidukimaksu eelnõu kohta tagasiside, et tööandjad ei toeta uue maksu kehtestamist, sest me pole veendunud, et riik on pingutanud piisavalt riigieelarve kulude kiire kasvu pidurdamisel.

Tööandjate keskliidu tegevjuht Arto Aas tõi tagasisides välja, et liit ei pea heaks tavaks, et eelnõus on maksukoormust võrreldes varasema versiooniga hüppeliselt tõstetud, nii et hinnang või ootus maksulaekumisele on pea kahekordistunud – 120 miljoni euro asemel soovib riik maksuga koguda 230 miljonit eurot. “Nii kõrgete määradega uue maksu kehtestamine võib kaasa tuua soovimatuid tagajärgi või turumoonutusi,” selgitas ta.

Automaks peab minema taristusse ja liikuvusse

Kui valitsus uue maksu siiski kehtestada soovib, tuleks maksumäärade taset vähendada varem presenteeritud tasemele, et minimeerida negatiivseid efekte ja säilitada mõõdukas stiimul keskkonnasõbralikke transpordivalikuid tegema.

Samuti peaks mootorsõidukimaksu kehtestamisel suurem osa laekuvast maksutulust parandama liikumisvõimaluste kvaliteeti ning panustama vajadusel kontratsüklilisse fiskaalpoliitikasse. Ennekõike tuleks Tööandjate hinnangul osa maksutulust suunata ühistranspordi arengusse, et tekiks reaalsed alternatiivid Tallinnast ja Tartust väljaspool elavatele inimestele ilma autota liikuda. Samuti peab valitsus andma siduva lubaduse edaspidi teede-ehituse investeeringuid suurendada.

Loe Tööandjate keskliidu vastust siit.

Liitu tööandjate uudiskirjaga

Uudiskiri jõuab teie postkasti üks kord kuus.

"(kohustuslik)" indicates required fields