Avaleht

Kati Rostfeldt tehisintellekti kasutamisest: mitte soovitatav, vaid hädavajalik

Pilt on loodud kasutades Adobe Firefly tehisintellekti, mis genereerib pilte ja kunstiteoseid tekstikirjelduste alusel. Pildil innovatsiooninõunik Kati Rostfeldt erinevaid tehisintellekti võimalusi kasutamas.

Tehisintellekt (AI) on muutumas üheks peamiseks jõuks, mis kujundab meie tulevikku, pakkudes ettevõtetele ja organisatsioonidele enneolematuid võimalusi, kirjutab Tööandjate keskliidu innovatsiooninõunik Kati Rostfeldt. Selle integreerimine ettevõtte strateegiasse muutub mitte ainult soovitavaks, vaid hädavajalikuks konkurentsivõimelisena püsimiseks ja edu saavutamiseks.

AI võime töödelda ja analüüsida tohutul hulgal andmeid on pidevalt loomas uusi võimalusi äriprotsesside efektiivsuse, tootearenduse ja klientide kogemuste parendamiseks. Kiiresti arenevas maailmas on AI muutumas innovatsiooni võtmekomponendiks, avades tee täiesti uutele ärimudelitele ja luues võimalusi, mida varem peeti ulmeliseks. AI integreerimine ettevõtte strateegiasse muutub mitte ainult soovitavaks, vaid hädavajalikuks, et püsida konkurentsivõimeline ja kujundada oma edulugu.

AI kasvatab konkurentsivõimet

Üks peamine valdkond, kus AI täna oma potentsiaali pakub, on andmete analüüs. Tänu AI võimele töödelda suuri andmekogumeid, saavad ettevõtted paremini mõista turutrende, kliendikäitumist ja muid tegevusnäitajaid, mis aitavad teha paremini informeeritud otsuseid. Lisaks võimaldab AI dünaamilist andmeanalüüsi, mis aitab prognoosida tulevikusuundumusi ja seeläbi aidata ettevõtetel kohandada oma strateegiaid kiiresti muutuvas keskkonnas.

Oluline on mõista, et AI ei ole ainult suurte privileeg, vaid muutub üha kättesaadavamaks ka väikestele ja keskmise suurusega organisatsioonidele, pakkudes väärtuslikku abi ja võimaldades tõsta konkurentsivõimet.

Tehisintellekt on juba meiega koos ja meie ümber. Kas märkad?

AI võimalused on mitmekesised ja märkimisväärsed alustades klienditeenindusest ja turundusest lõpetades loominguliste projektide ja personalitööni. Klienditeeninduses pakub AI juba täna kiiret ja tõhusat teenindust läbi vestlusrobotite, mis suudavad mitte ainult vastata korduma kippuvatele küsimustele, vaid ka dünaamiliselt kohandada vastuseid vastavalt konkreetsele kliendile, rikastades seeläbi tema kogemust. Turunduse ja müügi valdkonnas ei ole AI enam ainult abiline, vaid strateegiline partner. AI aitab analüüsida klientide käitumist, võimaldab ettevõtetel luua täpsemalt sihitud kampaaniaid, optimeerida müügistrateegiaid ja reageerida muutuvatele turutingimustele kiiremini.

Lisaks pakuvad erinevad AI rakendused abi ka loomingulises töös, genereerides lõputult uusi ideid ja pakkudes inspiratsiooni. Olgu selleks teksti loomine, visuaalne disain või helilooming, AI on võimeline pakkuma mitmekesiseid ja kvaliteetseid loomingulisi väljundeid. Ent see ei piirdu vaid uue info genereerimisega – AI pakub väärtuslikku tagasisidet ka sinu enda ideedele. AI konstruktiivne tagasiside võimaldab sul näha kitsaskohti, õppida ja oma ideed edasi arendada. Sel moel muutub AI mitte ainult loominguliseks abiks, vaid ka tõhusaks koostööpartneriks, suunates loomeprotsessi mitmekülgsema tulemuse poole. Peab vaid oskama küsida.

Oled juba proovinud?

ChatGPT, üks AI-põhistest tööriistadest, võimaldab praktilisi lahendusi paljudele rutiinsetele tööülesannetele kontoris. See aitab muuta märkmed soravaks tekstiks, teha kokkuvõtteid ja tabeleid, genereerida ideid ja jutupunkte, lihtsustades kirjutamist või hoides aega kokku info läbitöötamisel. ChatGPT on kasulik oma valdkonna teemade kaardistamisel, pakkudes ülevaadet olulistest suundumustest, neid reastades või katalogiseerides vastavalt soovitud parameetritele. Personalitöös aitab AI värbamisprotsesse efektiivsemaks muuta, luues nii töökuulutusi tööpakkujale kui ka motivatsioonikirjad tööotsijale. AI võimaldab luua isikupärastatud koolitus- ja õppekavasid, parandades personaalset õpikogemust ning koostades vajalikud juhend- ja õppematerjalid. Protsesside loomisel ja standardiseerimisel aitavad AI tööriistad suurendada organisatsiooni efektiivsust ja vähendada vigade esinemist.

Kuidas tehisintellektiga alustada?

AI integreerimisel oma tööprotsessidesse tasub alustuseks mõelda läbi, millised on organisatsiooni igapäevatöös kõige tüütumad rutiinsed tegevused ja kuidas AI võiks aidata neid lihtsustada või optimeerida. AI ei ole mitte ainult abivahend, vaid potentsiaalne lahendus paljudele väljakutsetele, tuues kaasa efektiivsuse kasvu. Seejärel tuleb leida oma vajadustele sobiv AI-tööriist  – kui ei tea, siis küsi nõu ChatGPT-lt!

Õige aeg AI tööriistadega katsetamiseks on täna ja kohe, sest homme on sinu konkurent oma tegevused tehisintellekti abil kordades efektiivsemaks muutnud, optimeerinud oma tööprotsessid, suurendanud tootlikkust ja parandanud kliendikogemust. Ja seda mitte 30%, vaid tõenäoliselt juba 300%. Kiire reageerimine ja innovaatiliste lahenduste rakendamine on võti, et mitte jääda maha kiirelt arenevast tehnoloogilisest revolutsioonist.

Alusta kõige lihtsamast – tee ChatGPT-st oma tubli kolleeg, keda pidevalt suunates ja juhendades muudad ka tema töö aina sisukamaks. Just nagu inimkolleegide puhul, on oluline pakkuda ka AI-le juhiseid ja tagasisidet, et see saaks pidevalt õppida ning täiustuda vastavalt organisatsiooni muutuvatele vajadustele.

Liitu tööandjate uudiskirjaga

Uudiskiri jõuab teie postkasti üks kord kuus.

"(kohustuslik)" indicates required fields