Swedbanka personalijuht: ega elu ei tohi seisma jääda!
Swedbank on silma paistnud väga hea praktikakorraldusega – 2018.aastal pälvisid nad Tööandjate Keskliidu konkursil parima praktikakoha tiitli. Uurisime panga personalijuht Ülle Mattilt, kuidas korraldavad nemad praktikat koroona tingimustes ning kas praktikantide vastuvõtt on seetõttu vähenenud.
Ega elu ei tohi seisma jääda! Meil sai koroonakriisi alguses pangas sõlmitud kokkulepe, et kõik, mida me saame teha distantsilt, teeme ära! Niisamuti läheb edasi ka meie töö praktikantidega. Me võtame endale praktikante küll läbi aasta, kuid suurem rõhk praktikal on ikkagi suveperioodil. Kui eelmisel aastal olime praktikavakantside avamisega veidi ettevaatlikumad – praktikakohti oli ca 50, siis sel aastal on vakantse taas tavapäraselt 100 ringis. Viime läbi videokandideerimise, koos virtuaalsetelt läbiviidavate värbamisintervjuude. Kõik, kes osutuvad valituks, alustavad praktikat sarnaselt tavapärasele tööleasumisele – tööleping, töövahendid, sisseelamiskava.
Praktikaprogrammis on kombineeritud nii töö-, uute teadmiste omandamine läbi koolituste ja ka sotsiaalne suhtlus ja fun – hetkel kõik virtuaalselt. Praktikantidel on juhendajad, kes toetavad igapäevaellu sisseelamist. Aktiivset tegevust jagub kogu suveks ja kui peaks osutuma võimalikuks taas päriselt koguneda, oleme valmis virtuaalseks planeeritud kohtumised viima läbi „päris keskkonnas“.
Tööandjate konverentsil rääkisite, et kõik need töötajad, kelle tööülesanded seda võimaldavad, teevad praegu kaugtööd ja on väga oluline hoida meeskonnatunnetust. Milliseid tegevusi korraldate oma töötajate meeskonnavaimu toetamiseks?
Oluline on paindlikkus oma töötajate suunaliste ürituste ja kommunikatsiooni korraldamisel. Jälgime olukorda vastavalt saadavale tagasisidele ja pakume agiilselt sobivaid lahendusi meeskondade vajadustest lähtuvalt. Täna on oluline nii meeskonnatunde hoidmine, kui ka iga töötaja isiklikud vajadused, mis võivad olla tööülesannetest ja elukaarest tulenevalt vägagi erinevad.
Eesliini töötajatele on oluline ohutus ja turvalisus töökeskkonnas – nakatumise vältimise minimeerimine ja ka töökoormuse teema. Kaugtööl kodukontori ergonoomika, vaimse tervise teemad. Pakume erinevaid koolitusi erinevatelt oma ala ekspertidelt – suhted tööl ja kodus, tasakaalu hoidmine töö ja isikliku elu vahel, nakatumisest hoidumine, targa lapsevanema koolitus, mindfullness, kontorivõimlemine jms.
Aga kõige tähtsam – räägime hoolivusest ja teineteise toetamise vajadusest. Kedagi ei tohi maha jätta, üksteist tuleb kuulata, kaasata ja tähele panna. Jah, juht küll vastutab meeskonna eest tervikuna, kuid meeskonna sees on meil kõigil liikmetena oma roll. Nimetasime selle aasta Heasoovlikkuse aastaks – juhime läbi aasta kõigi töötajate tähelepanu sellele, kuidas teineteist märgata, tagasisidet anda ja tunnustada. Ehk et kasutame ära inimeseks olemise eeliseid – suhtlemine, inimlikkus, hoolimine.
Foto: Jake Farra/Swedbank